Liikkumisbingo
Tämän tehtävän avulla oppilaat pääsevät lisäämään tietämystään liikkumisesta bingon muodossa.
Tavoite: Oppilas kehittää nimeämisen ja tunnistamisen taitoja liikkumiseen liittyvistä käsitteistä.
Tarvikkeet: tyhjää paperia, johon piirtää bingoruudukko; kynä
Toteutus:
- Jokainen oppilas piirtää bingoruudukon 3×3. Ruudukkoon muodostuu yhteensä 9 ruutua.
- Tämän jälkeen oppilaat kirjoittavat ruudukkoon valitsemassaan järjestyksessä seuraavista sanoista yhdeksän:
Käsitteet: | |||
endorfiini | terveysliikunta | hyötyliikunta | pulssioksimetri |
palautuminen | luuliikunta | kestävyyskunto | kuntoliikunta |
vammat | fyysinen aktiivisuus | liikkumissuositus | liikkuvuus |
uni | kehonhallinta -taidot | syke | liikunta-addiktio |
anaerobinen harjoittelu | aerobinen harjoittelu | doping | leposyke |
- Tämän jälkeen opettaja valitsee haluamansa kysymykset, jotka löytyvät alla olevan linkin kautta. Bingotaulukossa olevat sanat ovat vastauksia näihin kysymyksiin.
- Oppilaat rastittavat sopivan käsitteen, jos sellainen löytyy heidän taulukostaan. Yhdessä voidaan miettiä myös sopiva vastaus kysymykseen.
- Se oppilas, joka on saanut kolmen vastauksen suoran, joko vaaka-, pysty-, tai vinosuuntaan on kierroksen voittaja.
- Kun oppilas saa bingon, hän hyppää ylös ja nostaa molemmat kädet ilmaan.
- Peliä voidaan jatkaa vielä niin, että jaetaan hopea-, pronssisijat.
- Tämän jälkeen peliä voidaan pelata halutessaan useamman kerran uudestaan.
Opettajalle
Avaa sivu, jolla ovat tehtävän kysymykset ja vastaukset.
Takaisin sivun alkuun